niedziela, 2 czerwca 2013

sprawa kocia

Zaglądam ci ja do chlewika, by szpadel wziąć i bluszcz od sąsiadki posadzić, a tu coś szeleści w sianie na górze. Mysz? Szczur? Przecież do jesieni daleko - myszkują i szczurują po polach raczej. Wziąłem szpadel, patrzę raz jeszcze - wgapione we mnie widzę dwa zielone ślepia. Czarny kot obserwuje mnie wzrokiem mówiącym: "Ups! I co teraz?", a jednocześnie: "Mogę zostać? Proszę!". I mamy nowego sublokatora. Fajnie, chociaż nie lubię, gdy koty czają się gdzieś nade mną, a tego już wcześniej widziałem na dachu drwalki. Boję się, że wykorzystają moje plecy, by zeskoczyć na ziemię, a nie wiadomo, co taki włóczykij ma za pazurami.

Pani Basieńka
Przeprowadzając się na wieś, chciałem mieć kota, który by sobie mieszkał gdzieś na podwórku lub u kogoś innego, a przychodził po jedzenie i ot tak, pobyć z nami trochę. Z którym nie łączyłby nas stosunek własności, o którego nie trzeba by było się martwić, że jak wyjedziemy, zostanie bez jedzenia i opieki, takiego kota egzystującego na równi z nami. Dość szybko napatoczyła się Pani Basieńka - kotka przytulasta poza wszelkie granice upierdliwości, a jednocześnie czysta i pełna godności. Teraz zamieszkała gdzieś dalej, widują ją na drugim końcu wsi. Tego kota nazywać chyba nie będę, chociaż idąc za ciosem... Lubiński? :)

A w sierpniu, jeśli dobrze pójdzie, zamieszka u nas małe, białe kocię - w domu. Jednak klasycznie. Niech się Wojtuś oswaja ze zwierzakiem. Poza tym jakoś tak pusto we wiejskiej chałupie bez fauny.

2 komentarze:

  1. Zimą zaczęły do nasz przychodzić koty. Nie żeby głodne jakoś szczegolnie, ale dawałam dobre rzeczy, to przychodziły. Najpierw jeden, potem dwa, trzy i do czterech chyba doszło. No i niestety musiałam szorować później Domestosem taras, moskitierę, okno balkonowe i wywietrznik piwnicy... Naiwnie myślalam, że może chociaż tam, gdzie jedzą, to nię będą sikać. Obecność kotów w okolicy nie wpływa niestety u nas na ilość myszy. Zawsze we wrześniu mamy jakieś w domu...

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania. :)